کارکردن از خانه و بهعنوان یک فریلنسر میتونه در وهله اول یک ایده فریبنده باشه اما اگه نتونی گذر زمانت و پروژههای در حالا انجام رو تحت کنترل داشته باشی، این امکان وجود داره که به راحتی نصف روزت رو به انجام کارهای بیهوده از دست بدی. مدیریت زمان یکی از ابعاد ضروری کارکردن از خانه است و اگه بهصورت صحیح بهش مسلط نباشی، به حرفه فریلنسریت آسیب جدی میزنه
بهعنوان یک فریلنسر، شما رئیس خودت هستی و اگه مسلط به ددلاینها و راههای ارتباطی با مشتریانت نباشی، به سرعت وضعیتت وخیم و اوضاع از کنترلت خارج میشه. هر کاری که انجام میدی به نام شرکتت تموم میشه و وقتی یک نفر میخواد که با رئیست صحبت کنه، اون رئیس درواقع خودتی. اگه پروژههات رو به موقع انجام ندی، احتمالا در آینده برای پیدا کردن مشتریان جدید به مشکل میخوری چون اعتبار مثبتی برای خودت جمعآوری نکردی تا الان.
مدیریت زمان برای یک فریلنسری میتونه خیلی چالشبرانگیز بشه، مخصوصا برای کسی که اغلب اوقات از خونه کار کنه. تخت خوابت میتونه تو رو دائما صدا بزنه یا جنگیدن در مقابل وسوسه سرزدن به رستوران مورد علاقت برای چند ساعت بهجای کار کردن میتونه خیلی سخت باشه.
در این مقاله، ما در این مقاله که از سلسله مقالات سایت محتوابلد هستش سعی کردیم بهترین ابزارهای رایگانی که بهکمک آنها میتونید زمانتون رو بهتر مدیریت کنید و مسلط به پروژهها و ددلاینها باشید رو بهتون معرفی کنیم. با این کار شما می تونید از سایت محتوابلد و یا هر سایت فریلنسری دیگری پروژه دریافت کرده و افزایش بهرهوری داشته باشید. این ابزارها در دو دسته مدیریت پروژه و مدیریت زمان قرار میگیرند.
Clockify یک پلتفرم و اپلیکیشنی برای ثبت زمان گذاشته شده برای پروژهها و ریز فعالیتهای اختصاص دادهشده به هر پروژه است که بهتون کمک میکنه در مسیر درست قرار بگیرین. شما میتونین پروژههای مشتریان خودتون رو در Clockify تعریف کنین و به کمک گزارشها و نمودارهای جذابی که ارائه میکنه، به یک دید بهتری مبنی بر اینکه هر پروژه چقدر از شما زمان میگیرد، دست پیدا کنید. این همچنین میتونه یک روش خیلی خوبی باشه تا هزینه هر نوع پروژه را متناسب با زمان موردنیاز برای تکمیلش مشخص کنید. Clockify هم ورژن پولی و هم رایگان دارد که ورژن رایگان آن برای فریلنسرها کفایت میکنه. برای سهولت استفاده، حتما اکستنشن کروم یا اپلیکیشن آن را دانلود و همچنین آن را به سیستم مدیریت پروژه خود متصل کنین. در ادامه به معرفی سیستمهای مدیریت پروژه هم میپردازیم.
Toggl نیز یک ابزار ضبط گذر زمان بوده اما به اندازه Clockify گزارشهای متنوعی را ارائه نمیکنه. با این حال، به راحتی میتونین اون رو با ابزارهای مدیریت پروژه مانند Asana، Trello، Todolist و Basecamp یکپارچه کنین تا هنگام کار بر روی هر پروژه، بهصورت خودکار زمان هر فعالیت رکورد بشه. به دلیل عدم ارائه گزارشهای متنوع، Toggl یک انتخاب بسیار مناسب برای تازهکارانیه که سابقه زیادی در فریلنسری و استفاده از ابزارهای مدیریت زمان ندارن.
Asana یکی از سیستمهای مدیریت پروژه است که کار باهاش خیلی سادس، رابط کاربری بینظیری داره و همچنین اجازه میده که به برخی فعالیتها یک سری مهمان – در کیس ما، مشتریانمون – اضافه کنیم تا به پیشرفت پروژه نظارت داشته باشن یا مثلا تایید مشتریها رو برای زمانبندی پیشنهادی برای کل پروژه بگیری. علاوه بر داشتن تقویم اختصاصی، امکان اتصال Asana با Google Calendar و همچنین ابزرهای مدیریت زمان مثل Clockify و Toffl نیز وجود داره.
ClickUp نیز یک ابزار مدیریت پروژه بوده ولی بهدلیل داشتن آپشنهای زیادتر نسبت به Asana، منحنی یادگیری آن شیب بیشتری داره. اگرچه فهمیدن تفاوتهای میان بوردهای مختلف سخته ولی وقتیکه بهش مسلط بشی، یکی از قدرتمندترین ابزارهاست.
ما در سایت محتوابلد اولین پلتفرم تخصصی تولید محتوابه صورت فریلسنری 4 ابزار کاربردی رو بررسی کردیم همچنین ابزارهای دیگری مانند Notion، Calendly، Harvest و Todoist نیز وجود دارند که بررسیشون رو به خودتون میسپاریم. امیدواریم با مدیریت در زمان خودتون پروژه و در آمد زیادی رو کسب کنید.
پاسخ شما به دیدگاه