انواع محتوا – محتوای تصویری (عکس)

  1. خانه
  2. تولید محتوا
  3. جزئیات مقاله
فریلنسرها
انواع محتوا – محتوای تصویری (عکس)

سهم بازار عکاسان در بازار فریلنسری کشور اگرچه نسبت به بقیه دسته‌بندی‌ها کمتر بوده ولی با رشد کسب‌وکارهای شخصی و نیاز به مارکتینگ حرفه‌ای در شبکه‌های مجازی رو به رشد خواهد بود. در این مقاله، ما قصد داریم که در ابتدایی‌ترین حالت ممکن، توصیه‌هایی به شما بکنیم تا شما را در مسیر تبدیل شدن به یک فریلنسر عکاس کمک کند.

1- مقدمات و اصول اولیه عکاسی را یاد بگیرید

پیش از هر چیزی شما نیاز دارید که مقدمات و اصول اولیه عکاسی را یاد بگیرید.

در گام اول، شما باید به استفاده درست از تکنیک نوردهی یا همان “اکسپوژر” مسلط شوید: مثلث نوردهی در عکاسی به شما در این زمینه کمک خواهد کرد. مثلث نوردهی به ارتباط بین دیافراگم، سرعت بسته‌شدن شاتر و ISO در عکاسی گفته می‌شود. برقراری تعادل میان این سه عامل، عکس‌عای باکیفیت‌تری را برایتان به ارمغان خواهد آورد (منبع برای مطالعه بیشتر).

مقدمات و اصول اولیه عکاسی برای تولید محتوای تصویری  محتوابلد مثلث نوردهی

شاتر درواقع همان پرده، مانع یا صفحه‌ای است که در مقابل لنز دوربین شما قرار گرفته و مدت زمان نورگیری را برای شما مشخص می‌کند. سرعت شاتر با ثانیه اندازه‌گیری می‌شود.

ISO میزان حساسیت سنسور دوربینتان به نور را نشون میدهد. این فاکتور بدون واحد خاصی است و هرچه عددش بالاتر باشد، عکس خروجی روشن‌تر خواهد بود. نکته قابل توجه این است که در عددهای بالا برای ISO، نویزهایی در تصویر شکل می‌گیرد که کیفیت عکس را پایین می‌آورد، درنتیجه بالا بردن عدد ISO معادل با عکس‌های باکیفیت نیست.

برخلاف شاتر که قطعه‌ای خارج از لنز حساب می‌شود، دریچه دیافراگم یکی از اجزای لنز دوربین عکاسی شما است که قابلیت باز و بسته‌شدن را دارد. هرچه دریچه دیافراگم بازتر باشد، نور بیشتری وارد لنز شده و عکس روشن‌تر می‌شود.

دریچه دیافراگم دوربین برای تولید محتوای عکاسی فریلنسرهای محتوابلد

پیدا کردن اکسپوژر ایده‌آل با توجه به نور طبیعی محیط نیازمند تمرین فراوان است. بدون تسلط بر این مهارت پایه‌ای، توصیه می‌شود که حرفه فریلنسری خود را شروع نکنید.

یکی دیگر از مفاهیم ابتدایی که آشنایی با آن ضروری است عمق میدان می‌باشد. به زبان ساده، عمق میدان آن ناحیه‌ای از تصویر است که واضح‌تر بوده و فضای اطراف آن تاریک است. فاصله کانونی لنز، فاصله فوکوس و دیافراگم از عوامل تاثیرگذار بر عمق میدان هستند. برای مثال، هرچه عدد کنار حرف f که نشان‌دهنده میزان بازشدگی دیافراگم است کمتر باشد، عمق میدان نیز کمتر است. حال با توجه به میزان نزدیکی سوژه به لنز دوربین، شما می‌توانید دیافراگم را تنظیم کنید. برای مطالعه بیشتر در این باره می‌توانید این لینک را مطالعه کنید.

عمق میدان محتوابلد فریلنسری عکاسی

برای شروع، مدرک دانشگاهی لزوما نیاز نیست چرا که با در دسترس بودن دوره‌های رایگان آنلاین، شما به راحتی می‌توانید با مفاهیم پایه‌ای عکاسی آشنا شوید و با تمرین پیوسته بر آن‌ها مسلط شوید. دوره‌های digitalphotography، ppa و کانال‌های یوتیوب Sean Tucker و Mango Street مباحث مهم را برای شما پوشش می‌دهند.

2- با عکاسان حرفه‌ای ارتباط بگیرید

فعالیت در حوزه عکاسی غالبا به این معنا است که شما مجبورید بخش زیادی از زمان خود را تنها باشید. به‌مانند برخی حوزه‌ها مانند توسعه وب، شما به همکاران و متخصصان در اطراف خود دسترسی ندارید تا به‌راحتی درباره موضوعی از آن‌ها مشورت بگیرید. این ماهیت تک‌وتنها بودن حرفه عکاسی باعث می‌شود که اهمیت در ارتباط بودن با متخصصان این حوزه بیشتر از بقیه شغل‌ها باشد. عکاسانی که مسیری که شما در حال قدم گذاشتن در آن هستید را گذرانده‌اند، می‌توانند منبع ارزشمندی از اطلاعات باشند. منتهی، در ارتباط گرفتن با آن‌ها، بسیار احتیاط کنید که باری بر روی دوششان نباشید و حس قدرانی خود را از زمانی که دراختیارتان می‌گذارند، خالصانه نشان دهید.

3- یک نیچ مارکت را برای خودتان درنظر بگیرید

اگرچه ممکن است در ابتدا گیج‌کننده باشد، اما انواع مختلف عکاسی و مسیرهای شغلی متفاوتی برای عکاسان وجود دارد. این انتخاب‌ها به نوع دوربین – عکاسی دیجیتال، عکاسی آنالوگ، عکاسی پین‌هول- و نوع سوژه‌هایتان برمی‌گردد. در ابتدا بهتر است با آن بخشی که برایتان لذت‌بخش است شروع کرده و آن را به‌عنوان پایه برای تمرین خود قرار دهید. خودتان را محدود نکنید و حتما نیچ‌های دیگر را نیز امتحان کنید.  در کنار این مسائل باید عملگرا بود و درنتیجه فاکتور دیگری که باید در تصمیم‌گیری دخیل کنید، میزان درآمدزا بودن نیچ مدنظر است. انجام تحقیقات بازار در کشورتان، به تصمیم‌گیری جهت‌دهی می‌کند.

4- با دقت در تجهیزات عکاسی‌تان سرمایه‌گذاری کنید

نیچی که در مرحله قبل انتخاب کردید تا درصدی زیادی به شما خواهد گفت که به چه نوع تجهیزاتی نیاز خواهید داشت. وارد چرخه معیوب کمال‌گرایی نشوید تا با بهترین تجهیزات حرفه خود را شروع کنید، اما در عین حال و با گذر سرمایه، درصدی از درآمد خود را به خرید تجهیزات پیشرفته‌تر اختصاص دهید. هم‌چنین درنظر داشته باشید که تجهیزات صرفا شامل دوربین نمی‌شود و شما به یک کامپیوتر خوب نیز نیاز خواهید داشت.

تجهیزات عکاسی برای تولید محتوا عکس محتوابلد فریلنسری

5- توانایی‌هایتان را با یک پورتفولیوی حرفه‌ای به نمایش بگذارید و برند شخصی خودتان را در فضای مجازی بسازید

در گردآوری پورتفولیوی خود، صرفا عکس‌های موردعلاقه خودتان را قرار ندهید؛ یک پورتفولیوی حرفه‌ای باید تمام توانمندی‌های شما به‌عنوان یک عکاس را نشان دهد؛ لذا نمایش فنون مختلفی که در عکاسی‌هایتان به‌کار بردید را فراموش نکنید.

بعد از کسب تجربه و ایجاد پورتفولیوی مناسب، حال زمان آن است که به تبلیغ مهارت‌های خود بپردازید. در کشور ما اینستاگرام شناخته‌شده‌ترین و مناسب‌ترین پتلفرم برای این منظور است اما اگر چشم‌انداز جهانی دارید، Tumblr نیز گزینه مناسبی خواهد بود.

6- برای تماس اولین مشتری، منتظر زنگ خوردن تلفن نباشید

حتی اگر تمامی گام‌های قبلی با موفقیت گذرانده شوند، ممکن است که برای پیدا کردن اولین مشتری خود با مشکل مواجه شوید. هیچ‌گاه نباید نقش ارتباطات انسانی و بازاریابی حضوری را دست کم بگیرید.

7- هیچ‌گاه به‌صورت رایگان کار نکنید

وقتی وارد کسب‌وکار شخصیتان می‌شوید، باید کاملا حرفه‌ای و با اعتماد به نفس تقاضای هزینه کنید اما هنگامی که هنوز یک تازه‌کارید، رایگان عکاسی کردن ایرادی ندارد و می‌توانید به‌جای هزینه مالی، از مشتریان بخواهید وبسایت یا اینستاگرام شما را در صفحه اجتماعی خود به اشتراک بگذارند.

Admin

زمان عضویت نویسنده: مرداد 8, 1401

پاسخ شما به دیدگاه

دلیل باز پرداخت