فریلنسری تولید محتوا کیست؟

  1. خانه
  2. فریلنسر
  3. جزئیات مقاله
فریلنسرها
فریلنسری تولید محتوا کیست؟

کسب درآمد از حرفه‌ی انسان یکی از اصلی ترین راه‌های درآمدی برای انسان بوده است. چگونگی ارائه این خدمات از دیر باز در دوره‌های مختلف متفاوت بوده است. بدین شکل که با پیشرفت تکنولوژی ارائه خدمات نیز شکل‌های مختلفی به خود گرفته است. 

با ایجاد فضای اینترنت و فضای ارتباطات امکان فعالیت و ارائه خدمات بدون توجه به مکان و زمان  ایجاد شده است. بدین معنی که شما برای ارائه ی برخی از خدمات خود مجبور به رفتن به یک مکان خاصی مانند شرکت و یا موسسات دیگر نبود و از مکانی مانند خانه، کتابخانه و….  امکان ارائه این خدمات وجود دارد.

نکته لازم و قابل توجه این است که معنای بدون توجه به زمان بدین معنی نیست که شما تا هر زمانی که دلتان بخواهد می توانید زمان تحویل کارتان و محتواهای تولید شده را به تعویق بیندازید بلکه بدین است که شما مجبور نمی باشید که در زمان مشخص کارکنید بله کارهای خودتان در زمان دلخواه مدیریت کرده تا در نهایت در یک تاریخ مشخص شده خروجی‌ها را تحویل دهیم.

معمولا این تاریخ در ابتدای تعریف پروژه مشخص شده و باید مورد توجه فریلنسرها قرار گیرد تا خروجی های خود را در زمان مشخص تحویل دهد.

فریلنسر کیست؟

با توجه به نکات بیان شده در قسمت بالا به تعریف فریلنسر می پردازیم. فریلنسری یا دورکاری نوعی از شغل است که در آن شما تعهد می دهید خدمتی را برای کارفرما در زمان مشخصی به سرانجام رسانده و تحویل دهید و دستمزد توافقی را دریافت کنید.

اینکه برای هر کار چه مقدار زمان صرف کنید و چه مقدار پول دریافت کنید کاملا بستگی به میزان توانایی شما دارد. برای آنکه یک دورکار یا فریلنسر قوی باشید بهتر است در یک یا دو حوزه نهایتا متخصص باشید و دنبال کار در همه‌ی شاخه نباشید تا بتوانید در حوزه‌ی تخصصی خود مطرح شده و پروژه‌های بیشتری دریافت کنید.

گام‌هایی برای تبدیل شدن به فریلنسر محتوا

از زمانی که موتورهای جستوجو مانند گوگل اساس رتبه بندی خود را بر اساس محتوای تولید شده قرار دادند اهمیت محتوا بیشتر پیش شد. اما مهمتر از محتوا تولید کنندگان محتوا هستند که باعث ایجاد محتوات و  موقیت یک کسب و کار می شوند. 

اصلی ترین شاخصه یک فریلنسر محتوا به روز بودن و اطلاع از حوزه‌ی فعالیت خود می باشد. تولید محتوا از شغل هایی هست که به شدت نیاز به مطالعه و اگاهی دارد.

پس اگر این روحیه در شما وجود ندارد دوراه بیشتر ندارید یا اینکه آنرا با سعی و تمارین بسیار ایجاد کنید و اینکه این کار را به دنبال شغل دیگری برای خود باشید.

  • ایجاد اکانت در شبکه های اجتماعی

امرزوه با توجه به فعالیت گسترده کسب‌وکارها در فضای مجازی به راحتی می توانید با ایجاد اکانت جذاب و فعالیت در آنجا نظر کارفرما را جذب کرده و رزومه‌ی غنی برای خود ایجاد کنید. اگر چه این روش ساده ترین روش معرفی خود برای فعالیت در بازار کاراست اما رفته رفته می توانید با فعالیت های مناسب از آن استفاده نمایید.

  • وبلاگ یا سایت شخصی خود را بسازید

درصورتی که توانای راه اندازی یک وبلاگ و یا سایت شخصی خود را دارید تعلل نکنید این روش از روش اول بهتربوده و باعث جذب کارفرماهای بیشتر می شود. وقتی نام شما در موتورهای جستوجو سرچ شده و کارفرما با سایت شخصی شما مواجه شود نشان از تخصص بالای شما بوده و حس خوبی خواهد داشت. فراموش نکنید سایت شما مانند ویترین یک فروشگاه است هرچه در آنجا محصولات جذاب، زیبا، و خلاقانه قرار دهید، کارفرما ساده تر جذب شما شده و به شما اعتماد خواهد کرد.

از دیگر مزایای داشتن سایت و وبلاگ شخصی این است که برای به روز نگه داشتن سایت خود مجبور به تولید انواع محتوا هستید که این امر باعث به روز ماندن و قوی تر شدن در امر تولید محتوا می شود.

  • در سایت ها فریلنسری ثبت نام کنید:

ثبت نام در این سایت ها شما را وارد فضای رقابتی کرده و باعث می شود خود را در یک رقابت تنگاتنگ قرار دهید. که امر به خودی خود باعث پیشرفت شما می شود. همچنین بسیاری از این سایت ها مانند محتوابلد به شما امکان داشته یک صفحه شخصی و اکانت کاربری داده تا در آنجا تجارب شما برای کارفرماهای دیگر به نمایش گذاشته شده و آنها با اطمینان بیشتری شما را انتخاب نماید.

  • قرار داد بنویسید

هر چه شما در ابتدای پروژه به نکات انجام آن بیشتر توجه کنید در انتهای پروژه چالش های کمتری  خواهید داشت. نکاتی مانند زمان شروع و پایان پروژه، هزینه‌ی پروژه، ایجاد فاز در پروژه و… به شما انگیزه و اطمینان برای انجام پروژه می دهد.

  • ارزش کارتان را بشناسید

بهترین کار در ابتدای فعالیت خود این است که چندین پروژه را بررسی کرده و قیمت آنها کامل در شناسایی شود. به عبارت دیگر اگر شما هزینه انجام خدمات خود را بالا بگذارید کسی به شما اعتماد نمی‌کند و اگر هزینه را کم اعلام کنید رفته رفته از کار خود خسته و دلسرد می شوید. پس بهترین روش بررسی پروژه های موجود و ارائه قیمت مناسب برای آن است.

  • از شکست نترسید و وارد بازار کار شوید

شما با یک سرچ ساده در گوگل به سایت‌های بسیاری می‌رسید که به صورت فریلنسیگ به شما خدمات می‌دهد. سایت‌هایی که کارفرما و فریلنسرها را به هم مرتبط میکنند و باعث شروع به کار شما می‌شوند. نترسید و برای شروع در یکی دو تا از این سایت‌ها ثبت نام کنید. اگر جواب نگرفتید سراغ سایت‌های دیگری بروید. فریلنسینگ از آن کارها است که خوشبختانه پارتی بازی در آن جایی ندارد و شما فقط با مهارت‌های خودتان شناخته و به کار گرفته‌ می‌شوید.

پس یک رزومه تهیه کنید. اعتمادبنفس داشته باشید و به تمام مهارت‌ها و فعالیت‌هایی که داشته‌اید اشاره کنید و برای کارفرماهای بسیاری بفرستید. این وسط اگر کارفرمایی شما را به مدت مثلا یک تا دو ماه برای کارآموزی فریلنسینگ تولید محتوا خواست قبول کنید. کارآموزی در این حوزه به حرفه‌ای شدن شما بسیار کمک می‌کند.

  • ایجاد شبکه همکاران

اگر شما شبکه ای از همکاران خود را ایجاد کنید می توانید پروژه های بیشتری دریافت کنید به این شکل که شما به آنها پروژه معرفی می کنید و آنها برای شما. در واقع در یک تعامل و همکاری شما شناخته تر شده و توانایی انجام پروژه های بیشتری خواهید داشت

Admin

زمان عضویت نویسنده: مرداد 8, 1401

پاسخ شما به دیدگاه

دلیل باز پرداخت