انواع محتوا – محتوای متنی

  1. خانه
  2. تولید محتوا
  3. جزئیات مقاله
فریلنسرها
انواع محتوا – محتوای متنی

تنوع در محتوا یکی از بهترین راه‌های جذب مخاطب بوده و هر چه شما در ارائه مطالب خود از تنوع بیشتری استفاده کنید مخاطبان بیشتر برای خود به ارمغان می یاورید. لازمه تولید انواع محتوا دانستن و اطلاع از موارد مختلف آن می‌باشد به شکلی که با توجه به مخاطبین خود،  اقدام به تولید بهترین  و مناسب ترین محتوا برای آنها انجام دهید.  در ادامه شما با انواع محتوا آشنا خواهید شد. 

  • محتوای متنی
  • محتوای تصویری
  • محتوای تعاملی
  • محتوای ویدئویی
  • پست­های وبلاگ
  • کتاب الکترونیکی
  • نقد و بررسی
  • صفحه راهنما و قوانین
  • محتوا ایجادی مخاطب
  • مقایسات
  • منابع و ماخذ
  • سوالات متدوال
  • مدارک و جوایز

حال به شرح هر یک از دسته بندی های موجود می پردازیم 

۱- محتوای متنی

گاهی اوقات جملاتی از بزرگان می‌تواند تا سالیان سال یکی از بهترین دلایل برای ادامه مسیر افراد به سمت این هدف شوند. برای مثال جمله محتوا پادشاه است از آقا بیل گیتس یکی از این جملات است. 

از زمانی که موتورهای جستجو رتبه بندی سایت‌های خود را بر مبنای تولید محتوا قرار دادند و کاربران را مجبور به تولید و نه کپی محتوا کردند ارزش محتوا چندید برابر شد.

با توجه به نکات بیان شده در بالا می توان گفت محتوا متنی اصلی ترین راه ارتباطی شما با مخاطبین می باشد. در واقع به جای اینکه یک موضوع رو چندین بار توضیح دهید. یکبار آن را نوشته و در اختیار همه قرار می‌دهیم.

ما در سایت محتوا بلد با ایجاد زیست بودمی از افراد متخصص در زمینه‌ی تولید محتوا این امکان را برای شما فراهم آورده‌ایم تا بتوانید با برقراری ارتباط با فریلنسرها نیاز های خود را مرتفع نمایید.

مثال هایی از محتوای متنی

  1. پست­های وبلاگ

یکی از بهترین و موثرترین فعالیت‌هایی که می تواند یک کسب‌وکار انجام دهد تا به تفصیل در باره‌ی محصول و یا اهداف خود توضیحات کاملی به مخاطب ارائه دهد تهیه پست‌های وبلاگی می باشد. این نوشته که معمولا با هدف نقل ­قول، اعلام ­اخبار، محصولات، رضایت مشتری، آموزش مرحله به مرحله، مقایسه، لیست ها، نکات مختلف و … می باشد . علاوه بر اگاه سازی و رساندن هدف به مشتریان سابقه فعالیت شما و سرزنده بودن کسب‌وکارتان را نشان می‌دهد.

  1. شرایط قوانین سایتها

هر سایت برای فعالیت خود از قوانین خاصی بهره مند است که گاها این قوانین باید زیر نظر افراد آگاه به مسائل حقوقی بوده و یا افرادی که در زمینه ایجاد کسب‌وکار از تجربه بالایی برخوردار هستند. 

ترکیب افراد با تجربه و یک فرد آگاه به مسائل حقوقی بهترین خروجی را خواهد داشت. که دریافت مشاوره از افراد فعال در این زمینه مسیر رسیدن به این محتوا را برای شما ساده تر خواهد کرد.

  1. کتاب الکترونیکی

با پیشرفت علم و تکنولوژی و افزایش قیمت چاپ بر روی کاغذ کتاب‌های الکترونیکی از رونق خواصی برخوردار شده است. چراکه استفاده از آن  در پلتفرم‌های متنوع امکان پذیر بوده و از نظر هزینه نیز از کتاب‌های چاپ شده ارزان تر است. این نوع کتاب‌ها به صورت پولی و غیر پولی در اپلیکیشن های مختلف به فروش می‌رسد.

  1. ایجاد لیستی از موارد

این نوع نوشته که اصلاحا چک لیست هم نامیده می‌شود ابزار مناسبی برای ارائه مطالب فراوان در زمان کوتاه است. موارد لیست شده و یا همان چک لیست اساس ساخت اینفوگرافیک نیز می باشد به عبارت دیگر اگر بتوانید چک لیستی از یک موضوع خلق کنید به راحتی می توانید آن را به محتوای متنی یا اینفوگرافیک تبدیل کنید. 

  1. نقل قول ها

توضیحات کوتاهی که برای فهم بیشتر و یا برای تاکید بر موضوع از دیگران بیان می‌شود. این نوع نوشته می تواند در تایید موضوعی های شما بسیار کارساز باشد. به عبارت دیگر زمانی که بزرگانی در باره موضوع شما نظر داده باشند اصالت مطالب ارائه شده بیشتر می شود.

  1. ایجاد دفترچه راهنما 

هنگامی که کسب‌وکار شما به سطح مناسبی از جذب مشتریان رسیده باشد و یا از پیچیدگی خاصی برخوردار باشد می‌توانید با تولید دفترچه راهنمای برای کاربران خود آنها را به مطالعه آن دعوت کرده و برای هر کار جدید توضیحات جدید ارائه نشود. اگر چه امکان دارد بسیاری از کاربران نیاز به راهنمایی داشته باشند اما این مورد از تعداد تیکت های پشتبانی شما کمتر خواهد کرد.

Admin

زمان عضویت نویسنده: مرداد 8, 1401

پاسخ شما به دیدگاه

دلیل باز پرداخت