بعد از اینکه اینترنت با زندگی روزانه ما درهم آمیخته شد، بازار کار فریلنسری بهصورتی تغییر کرد که آشنایی با مهارتهای فنی مانند طراحی و توسعه وب و اپلیکیشن موبایل و طراحی گرافیک ارزش زیادی پیدا کرد. در کنار این مهارتهای فنی، رقابت برای بازاریابی محصولات و خدمات به قدری زیاد شد که مهارتهای کسبوکاری مانند بازاریابی دیجیتال و شبکههای مجازی، سئو، نویسندگی و تولید محتوا نیز بهصورت بیسابقهای در پنج سال گذشته مورد تقاضای کارفرمایان بوده است.
با اینکه تمرکز ما بر تولید محتوا است و پروژههای نیازمند مهارتهای فنی در محتوا بلد ارائه نمیشود، در این مقاله، ما به بررسی میزان محبوبیت تمامی مهارتهای فریلنسری میپردازیم.
طراحی گرافیک (Graphic Design)
هنر و تمرین برنامهریزی و طرح ایدهها و تجربیات با محتوای بصری و متنی” را میتوان بهعنوان تعریف طراحی گرافیک ارائه کرد. به عبارت دیگر، طراحی گرافیک، ایدهها یا پیامهای خاصی را به صورت بصری منتقل میکند. این تصاویر میتواند به سادگی یک لوگوی تجاری یا به پیچیدگی طرحبندی صفحه در یک وب سایت باشد. طراحی گرافیک میتواند توسط شرکتها برای تبلیغ و فروش محصولات از طریق تبلیغات، توسط وب سایتها برای انتقال اطلاعات پیچیده به روشی قابل هضم از طریق اینفوگرافیکها، یا توسط کسب و کارها برای توسعه هویت از طریق برندسازی و موارد دیگر مورد استفاده قرار گیرد.
توجه به نمودار زیر که “میزان محبوبیت طراحی گرافیک در فضای وب” را نشان میدهد، برای ما مشخص میکند که تقاضا برای این مهارت حداقل رو به افول نخواهد بود.
طراحی وب (Web Design)
در سادهترین تعریف ممکن، طراحی سایت، هنر برنامه ریزی و تنظیم محتوا در یک صفحه وب است. وظیفه اصلی طراحی وب این است که سایت را طوری طراحی کند تا مخاطب درگیر وبسایت شود. اصول طراحی وب که تسلط بر آنها برای موفقیت در شغل فریلنسری نیاز است شامل تعادل، کنتراست، تاکید، حرکت، ریتم، سلسه مراتب، فضای سفید و یکپارچگی است. برای آشنایی با این مفاهیم، شما را به مطالعه این مطلب دعوت میکنیم.
رشد محبوبیت طراحی وب در فضای اینترنت نیز خبر از آیندهای میدهد که در آن همچنان تقاضا برای این مهارت وجود دارد.
نویسندگی (CopyWriting)
در اکوسیستم فریلنسری خارج از کشور، تولید و ادیت کردن محتواهای متنی در دستهبندی CopyWriting قرار میگیرد و هیچ کمبود پروژهای برای آن وجود ندارد. از میان کل دستهبندیهای ارائهشده، نویسندگی بیشترین رشد را در پنج سال گذشته داشته است زیرا نیاز به تولید محتوا به عنوان یک برنامه بازاریابی بسیار وجود دارد.
SEO
بهینه سازی وبسایت باعث میشود که یک سایت توسط موتورهای جستجو در جایگاه بالاتری نمایش داده شود و بازدید سایتها افزایش یابند. این بهینهسازی میتواند از طریق تغییر دادن طراحی و محتوای وبسایت انجام شود. از مهمترین ابزارهای SEO میتوان به گوگل ترندز، AnswerThePublic، Keyword Surfer و گوگل سرچ کنسول اشاره کرد.
میزان رشد محبوبیت SEO در موتور جستجوی گوگل نیز حاکی از این مساله است که همچنان نیاز به این مهارت حس میشود.
توسعه وب (Website Development)
درحالیکه طراحان وب به عناصر بصری وبسایت تمرکز کرده و وظیفه تعیین رنگ، فونت، دکمهها و کشوها و نوارهای پیمایش را دارند، توسعهدهندگان وب در سه دسته زیر قرار میگیرند:
- Back-end Developer: توسعه دهنده back-end مسئول سمت سرور و هر چیزی است که بین پایگاه داده و مرورگر ارتباط برقرار میکند.
- Front-end developer: توسعهدهنده front-end کسی است که در سمت مشتری توسعه نرمافزار کار میکند، بنابراین بر نحوهی دید کاربران از محصول تمرکز میکند.
- توسعهدهندگان Full-stack نیز توسعهدهندگانی هستند که هم هر دو مهارت Back-end و Front-end را دارند.
تولید محتوای تصویری (Photography & Videography)
عکاسی و فیلمبرداری نقش انکارناپذیری در بازاریابی دنیای امروزه دارد. جلب توجه کاربر مهمترین اصل در تبدیل یک مشتری بالقوه به یک مشتری بالفعل میباشد و عکسها و فیلمهای جذاب در جلب توجه کاربران بسیار موثر هستند.
ما در این مقاله از وبلاگ محتوابلد به معرفی مهارتهایی با درخواست بالا پرداختیم. شما می توانید در زمینههای معرفی شده و یا مهارتهای دیگر موجود در سایت محتوابلد ثبت نام نموده و خود را در معرض دریافت پروژه از جانب کارفرما قرار دهید. همچنین با توجه به ابزارهایی که سایت محتوابلد در اختیار شما قرار داده است تجربه خوبی از انجام پروژه داشته باشید.
پاسخ شما به دیدگاه