آینده صنعت محتوای متنی

  1. خانه
  2. محتوای متنی
  3. جزئیات مقاله
فریلنسرها
آینده صنعت محتوای متنی

محتوای متنی یک صنعت نسبتا جدید بوده و دقیقا به همین دلیل است که تمامی فاکتورهای موردنیاز برای توسعه و بزرگ‌تر شدن را در یک دهه آینده دارا است. همین صفحه را درنظر بگیرید، لغاتی که در آن قرار گرفته‌اند، عناصر طراحی زیبایی‌شناختی ، فونت و اندازه متن، رنگ پس‌زمینه، عکس‌ها یا انیمیشن‌های به‌کارگرفته شده، تمامی آن‌ها محتوا به‌حساب می‌آیند.

در این مطلب ما سعی کردیم فاکتورهایی که برای توسعه یک صنعت موردنیاز است را بررسی کرده تا شما را قانع کنیم که صنعت محتوای متنی در دهه آتی رو به رشد خواهد بود.

1) تاثیرگذاری بر روان انسان

محتوای متنی صرفا درباره تایپ‌کردن لغات بر روی صفحه کامپیوتر خود نیست؛ بلکه بخش اصلی آن درباره ارتباط گرفتن با خواننده متن و جهت‌دهی به افکار و مدل تصمیم‌گیری او است.

در دو اخیر و با گسترش اینترنت، فعالان حوزه روانشناسی رفتاری به تدریج به اثری که هر گونه محتوا بر ذهن انسان می‌گذارد پی بردند و امروزه دیگر بر صاحبان کسب‌وکار پوشیده نیست که با داشتن برنامه محتوایی منظم، آن‌ها می‌توانند به ذهن مخاطبان هدف خود شکل بدهند. به عبارتی دیگر، به دلیل این‌که محتوا به‌صورت مستقیم با روان انسان در ارتباط بوده و این روان او است که تصمیم‌گیریش را هدایت می‌کند، بیزینس‌ها فعلا قرار نیست که از این ابزار قوی به‌راحتی عبور کنند و نیاز به تولیدکنندگان محتوای متنی هم‌چنان ادامه خواهد داشت.

محتوای متنی
تولید محتوا
فریلنسر
کارفرما

2) نوشتن مهارتی است که تاکنون دست‌کم گرفته شده است.

تا به حال به این مساله دقت کرده‌اید که هنگامی که ذهن شلوغ و پردغدغه‌ای دارید و شروع به نوشتن افکار خود بر روی کاغذ می‌کنید، ذهنتان کمی آرام شده و سپس گویی فضای خالی برای فکر کردن و برنامه‌ریزی در ذهنتان به‌وجود می‌آید؟ این یکی از فواید نوشتن است که به ذهن شما ساختار می‌دهد. حال اگر این تمرین را کمی فراتر ببرید، اثر آن شگفت‌انگیز خواهد بود. فرض کنید فردا باید در یک جلسه مهم کاری شرکت کنید. اگر یک بار متن صحبت خود را به‌صورت کامل به‌صورت منظم و ساختارمند بنویسید، در روز جلسه مسلما بهترین ارائه خود را خواهید داشت. حال اگر این عادت را برای خود جا بیاندازید که افکار خود را مکتوب کنید، پس از مدتی ذهن شما ساختارهای زیادی را حفظ خواهد شد و این مسلما بر فن بیان شما و سخنرانی‌کردن درلحظه اثرگذار خواهد بود.

اگرچه این تغییر به‌صورت مستقیم باعث رشد صنعت محتوای متنی نخواهد شد اما دید عموم رو درباره نوشتن از یک فعالیت ساده به‌سمت یک فعالیت دارای ارزش افزوده تغییر خواهد داد و این تغییر دیدگاه به رشد صنعت کمک خواهد کرد.

3) کاربردی بودن محتوا در تمامی صنایع

دقیقا به‌مانند علم داده که به لطف داده‌سازی ناشی از دیجیتالی‌شدن دنیا در هر صنعتی جای پای خود را پیدا کرده، صنعت محتوای متنی نیز در حوزه‌های مختلف کاربرد داشته و این خود یک عامل موثر در رشد این صنعت خواهد بود.

صنعت رسانه: صنعت رسانه که در حال حاضر شامل تلویزیون، سینما، رادیو و روزنامه است روزگاری صرفا نوشتار مقاله و اخبار بوده است. اگرچه، امروزه مدل ارائه محتوا عوض شده و تصویر قالب گردیده، اما هم‌چنان همین محتواهای تصویری به نویسندگانی نیاز دارند تا برای آن‌ها متن مناسب بنویسند.

صنعت آی تی: یک حوزه شغلی نسبتا نوظهوری به نام تولید محتوای متنی فنی (Technical Content Writing) در دنیا به وجود آمده که هنوز در ایران خیلی رایج نشده است. این شغل درواقع هنر تبدیل اطلاعات فنی به نحوی است که عموم مردم آن را متوجه شوند. از مهم‌ترین کاربردهای آن می‌توان به بروشورهای راهنمای محصول، راهنمای نصب نرم‌افزار، مستندسازی API ها، درخواست برای پروپوزال (Request for Proposal) اشاره کرد. بدون حضور این نقش شغلی، بازاریابی محصولات و خدمات صاحبان کسب‌وکار به خوبی انجام نمی‌شود. اگرچه این جایگاه شغلی در ایران هنوز رایج نشده اما با توسعه اقتصاد و گسترش کسب‌وکارها، می‌توانیم انتظار ظهور آن را داشته باشیم که این مساله خود مجددا به رشد آینده صنعت محتوای متنی مجر می‌شود.

مارکتینگ و تجارت الکترونیک: بازاریابی مبتنی بر محتوا (Content Marketing) که به یکی از رایج‌ترین، کم‌هزینه‌ترین و هم‌چنین واجب‌ترین استراتژی‌های تبلیغات، خصوصا در چشم‌انداز طولانی‌مدت تبدیل شده، دیگر حوزه‌ای است که محل فعالیت تولیدکنندگان محتوای متنی خواهد بود.

Admin

زمان عضویت نویسنده: مرداد 8, 1401

پاسخ شما به دیدگاه

دلیل باز پرداخت