بایدها و نبایدها برای یک تولیدکننده محتوا

  1. خانه
  2. بازاریابی
  3. جزئیات مقاله
فریلنسرها
بایدها و نبایدها برای یک تولیدکننده محتوا

این روزها کارهایی که یک تولیدکننده محتوای موفق انجام می‌دهد، مجموعه فعالیت‌هایی است که صرفا به قراردادن کلمات کنار هم در قالب یک جمله خلاصه نمی‌شود.

نویسندگی در بهترین شرایط خود شغل ایده‌الی به‌نظر می‌رسد. نویسندگان موفق اکثرا یک زندگی رشک برانگیزی دارند. آن‌ها در خانه خود کار می‌کنند، هر وقت که دلشان بخواهد شروع به نوشتن کرده و هم‌چنین به هر میزانی که صلاح بدانند کار آن روز را ادامه می‌دهند. اما اکثریت نویسندگان از چنین مزیت‌هایی برخوردار نیستند و گاهی اوقات حتی برای گذران زندگی خود نیز به مشکل برمی‌خورند. آن‌ها از مهارت‌های لازم برای موفقیت در این رشته بی‌بهره‌اند به‌این دلیل که هرچقدر هم یک فرد بااستعداد باشد، مهارت نوشتن به‌تنهایی کافی نخواهد بود. بنابراین، شما برای موفقیت در این حوزه باید به یک سری مهارت‌های دیگر نیز مجهز باشید که در این مطلب قرار است آن‌ها را مرور کنیم.

1) با سبک‌های مختلف نگارش آشنا شوید

دلیل این مساله این است که هر نوشته‌ای باید به سبک خودش نوشته شده تا تاثیرگذار باشد. برای مثال، اخبار در پاراگراف‌های کوتاهی ارائه می‌شود که هدف آن اطلاع‌رسانی بوده و اصل قضیه در جمله اول آورده می‌شود. مقاله‌های وبلاگی منعطف‌تر بوده و فرد به فرد متفاوت می‌باشد؛ آن‌ها معمولا یک لحن صمیمی و دوستانه دارند و به سبکی نوشته می‌شود که گویی دارد نظر شخصی یک فرد را بیان می‌کند. متن تبلیغات نیز باید بسیار کوتاه و برای مشتری قانع‌کننده باشد. اما تمامی این سبک‌های مختلف نگارشی باز هم محتوا به حساب می‌آیند و هرچه شما به تعداد بیشتری از این سبک‌ها مسلط باشید، در بازار تقاضای بیشتری برای شما وجود خواهد داشت.

2) درباره هر موضوعی ننویسید

درست است که نمی‌توان از یک تولیدکننده محتوا توقع داشت که درباره تمامی حوزه‌ها اطلاعات تخصصی داشته باشند؛ اما اگر می‌خواهید کارفرماها روی شما به‌عنوان یک نویسنده حرفه‌ای حساب باز کنند، حدودا 2 تا 3 حوزه را انتخاب کرده و در آن‌ها مقداری عمیق‌تر شوید. نیازی نیست که مطالب تخصصی آن حوزه را به‌صورت کامل از متون و منابع تخصصی دنبال کنید؛ برای مثال اگر شما در رشته روانشناسی تحصیل نکرده اما به این حوزه علاقه‌مندید، سعی کنید این عادت را در خود ایجاد کنید که روزانه در زمان‌های آزاد خود از منابعی مانند یوتیوب، پادکست‌های مرتبط، ویرگول یا Medium مطالب جدید را دنبال کنید. اگر علاقه‌مندی شما بیشتر شد می‌توانید به سایت‌های کمی تخصصی‌تر مانند Scientific American رجوع کنید. همانطور که به‌عنوان یک تولیدکننده محتوا حتما اطلاع دارید، داشتن ایده دست اول مهم‌ترین اصل برای نوشتن محتوا است و ایجاد عادت مطالعه روزانه این مشکل را برای شما حل خواهد کرد. بقیه این فرآیند را به ذهن خود بسپارید؛ اگر به اندازه کافی مطالعه روزانه داشته باشید، ذهن شما هنگام نوشتن دسته‌بندی ساختاریافته‌ای را ارائه خواهد داد.

اگر توانستید در چند حوزه این فرآیند را پیاده کنید، آن‌گاه با اعتماد به نفس می‌توانید در رزومه خود ذکر کنید که نرخ هزینه مدنظر شما برای این حوزه‌ها بیشتر است.

3) با مفاهیم اولیه SEO آشنایی شوید

نگران نباشید؛ طبیعتا نیازی نیست که به‌صورت جزئی با این مفاهیم آشنا شوید ولی آشنایی اولیه به متمایزشدن شما در بین رقبایتان کمک خواهد کرد. در بخش SEO باید یاد بگیرید که چگونه مخاطب خود را بشناسید. اگر شما بدانید که خوانندگان شما چه کسانی هستند، شما مطلبی می‌نویسید که آن‌ها دوست دارند بخوانند. شما باید برای خوانندگان خود بنویسید و نه برای شرکت یا برند خود. بازاریاب‌ها از این مفهوم تحت عنوان Buyer Persona یاد می‌کنند. هم‌چنین، شما باید به انجام تحقیق کلمات کلیدی مسلط شوید.

مقاله مرتبط: چگونه سئو بر کیفیت محتوا اثر میگذارد

Admin

زمان عضویت نویسنده: مرداد 8, 1401

پاسخ شما به دیدگاه

دلیل باز پرداخت