تجربه محتوابلد در استفاده از نسخه رایگان چت جی‌بی‌تی

  1. خانه
  2. تولید محتوا
  3. جزئیات مقاله
فریلنسرها
تجربه محتوابلد در استفاده از نسخه رایگان چت جی‌بی‌تی

نمونه موردی: تولید تقویم محتوایی و یک مقاله 1000 کلمه‌ای از موضوعات پیشنهادی خود چت جی‌بی‌تی

در ادامه مقاله هوش مصنوعی: رقیب یا رفیق تولیدکنندگان محتوا، ما تصمیم گرفتیم که در این مطلب، کلی‌گویی را کنار بگذاریم و با یک مثال واقعی، تجربیات خود را در ارتباط با استفاده از مهم‌ترین ابزار هوش مصنوعی دنیا (Chat GPT) با شما به اشتراک بگذاریم. در این مطلب سعی شده تا جزئیات مراحلی که طی کردیم تا یک تقویم محتوایی ساده برای بازاریابی محتوایی محتوابلد را از چت جی‌بی‌تی بخواهیم برایتان تشریح کنیم. هدف ما این است که آموزش‌های کلی را کنار گذاشته و به‌صورت عملیاتی و قدم به قدم، یک نمونه خاص را باهم بررسی کنیم تا شما طبق نیازهای خودتان نکات موردنظر را برداشت کنید.

البته قبل از شروع بحث نیاز است این نکته را بگوییم که ما به نسخه رایگان این ابزار دسترسی داشتیم و تجربیاتی که در ادامه آورده شده صرفا در ارتباط با نسخه Chat-GPT 3.5 می‌باشد. نسخه پولی آن (Chat GPT 4.0) دارای قابلیت‌های بیشتری بوده و ممکن است تجربیات ما در آن صدق نکند.

چت جی پی تی
محتوابلد
تولید محتوا

گام اول: قبل از پرسیدن سوال خود، سعی کنید از خودتان کمی اطلاعات به او بدهید

برای شروع بهتر است که به او دقیقا بگویید که هستید. معرفی دقیق خودتان در جهت‌دهی مناسب به متن کمک بسیاری می‌کند.برای مثال، دو ماه پیش، هنگامی که محتوابلد به مرحله بازاریابی رسید، ما برای تولید محتوای وبلاگی سایت خود نیاز به یک تقویم محتوایی داشتیم که به‌کمک روش‌های رایج حوزه دیجیتال مارکتینگ و جلسات متعدد طوفان فکری، تقویم محتوایی خود را تنظیم کردیم. حالا برای امتحان چت جی‌بی، میخواهیم از او درباره مباحث زیر سوال پرسیدیم:

  • به ما آموزش دهد که چگونه یک تقویم محتوایی خوب بنویسیم
  • یک تقویم محتوایی برای بازاریابی محتوایی محتوابلد برای ما بنویسد
  • یک مقاله 1000 کلمه‌ای درباره یکی از موضوعات پیشنهادی خود چت جی‌بی‌تی برای ما بنویسد

برای معرفی خود نیز نیازی نیست کار خاصی انجام دهید؛ صرفا بگویید که شغلتان چیست و چه دغدغه‌ای دارید. برای مثال، ما سوال زیر را از چت جی‌بی‌تی پرسیدیم. در این سوال، برای او توضیح داده شده که من یک تحیلگر کسب‌وکار هستم که وظیفه توسعه یک پلتفرم فریلنسری که پروژه‌های محتوایی را ارئه می‌دهد، هستم. برای مارکتینگ محصول خود، نیاز به یک تقویم محتوایی دارم ولی مراحل نوشتن آن را بلد نیستم. از او خواستیم که یک دستورالعملی برای نوشتن یک تقویم محتوایی به ما بدهد.

گام دوم: تا می‌توانید در سوال خود جزئیات بیشتری به او بدهید

اگر به جمله آخر سوال ما دقت کنید، می‌بینید که ما دقیقا از او خواستیم که این دستورالعمل را به‌صورت جزئی به ما بدهد و مثال‌هایی را برای روشن‌تر شدن موضوع برایمان بزند. با این حال، در تلاش اول، خروجی آن از انتظارات ما فاصله داشت. چت جی‌بی‌تی یک راهنمای 10 مرحله‌ای برای نوشتن یک تقویم محتوایی ارائه داد که تیترهای آن در جدول زیر آورده شده است.

Step 6: Assign Dates and TopicsStep 1: Define Your Goals and Target Audience
Step 7: Plan Content Creation and Review ProcessStep 2: Research Keywords and Topics
Step 8: Include Promotion and DistributionStep 3: Determine Content Types
Step 9: Monitor and AnalyzeStep 4: Outline Content Themes
Step 10: Stay FlexibleStep 5: Create a Calendar Template

این گام‌ها تقریبا اصول نوشتن یک تقویم محتوایی را پوشش می‌دادند و توضیحات مربوط به هر مرحله نیز روشن و به اندازه کافی بود. در انتها نیز یک مثال از ساختار یک تقویم محتوایی با دو موضوع برایمان نوشت. اما این موضوعات به اندازه کافی برای ما جذاب نبودند درنتیجه تصمیم گرفتیم یک سطح جزئی‌تر شده و سوال دقیق‌تری از او بپرسیم.

گام سوم: با خواندن دقیق متنی که برایتان نوشته، از نکات داخل متن استفاده کنید و سوالات دقیق‌تری مجددا از او بپرسید

بعد از خواندن دقیق متن، ما دریافتیم که اصلی‌ترین مرحله برای نوشتن یک تقویم محتوایی، گام چهارم است. در گام چهارم، چت جی‌بی‌تی پیشنهاد داده بود که بر اساس جست‌وجوی کلمات کلیدی در گام دوم، موضوعات تولید محتوا باید در گروه‌ها یا تم‌های (themes) کلی را قرار داده شود. بنابراین، ما از سوال کردیم که لطفا 10 تم کلی رو برای تقویم محتوایی ما مشخص کند.

نتیجه به‌صورتی بود که هم دسته‌بندی‌ها متنوع بود و هم موضوعاتی که در هر دسته‌بندی قرار داشت معنادار و مرتبط با عنوان آن دسته‌بندی بود. برای امتحان بیشتر، از او خواستیم که 5 موضوع را در هر دسته‌بندی قرار دهد که باز هم نتایج خوبی را در اختیارمان قرار داد.

نقاط ضعفی که از این تجربه ما از چت جی‌بی‌تی دیدیم

در مرحله بعد، ما از او خواستیم تا درباره داستان افراد موفقی که از پاره‌وقت بودن فریلنسری عبور کرده و به‌عنوان یک شغل تمام‌وقت آن را برگزیده‌اند، یک مقاله 1000 کلمه‌ای بنویسد.

مشکلی که در این بخش وجود داشت این بود که داستان‌ها – مانند داستان سارا در تصویر بالا – واضحا ساختگی بودند؛ بنابراین ما از او خواستیم که داستان‌های واقعی به‌همراه منبع و مدرک را در مقاله خود جای دهد.

همان‌طوری که مشاهده می‌کنید، این ابزار صرفا برای اینکه به متن خود اعتبار بدهد، از واژه Famous برای مثالی که از فریلنسر آورده، استفاده کرده و در انتها یک منبعی نیز آورده است. بعد از جست‌وجو در گوگل، ما نتوانستیم چنین مصاحبه‌ای را با فردی به نام Jane Doe در سال 2022 پیدا کنیم. این یکی از نقاط ضعف چت جی‌بی‌تی طبق تجربه ما بود اما به‌هرحال به ما این ایده را داد که خودمان جداگانه درباره داستان‌های فریلنسرهای مشهور جست‌وجو کرده و آن را در لابه‌لای مقاله خود بیاوریم.

نتیجه‌گیری

تجربه ما از کار با چت جی‌بی‌تی نشان می‌دهد که هرچه جزئیات بیشتر و دقیق‌تری به آن بدهید، متن نهایی آن نزدیک‌تر به چیزی خواهد بود که شما به آن نیاز دارید. هم‌چنین اگر لحن متن را برای او مشخص کنید، او متن را به‌گونه‌ای خواهد نوشت که مدنظر شما است. برای مثال اگر بگویید متن را با لحن انگیزشی بنویس، او تمرکزش را بر تلاش فراوان فریلنسرها خواهد گذاشت؛ یا اگر در متنی با موضوع دغدغه‌های فریلنسرها از او بخواهید که در متن با آن‌ها همدردی کند، او جملاتش را کاملا تغییر خواهد داد.

Admin

زمان عضویت نویسنده: مرداد 8, 1401

پاسخ شما به دیدگاه

دلیل باز پرداخت