هفت مهارتی که فریلنسرهای محتوا برای موفقیت نیاز دارند

  1. خانه
  2. بازاریابی
  3. جزئیات مقاله
فریلنسرها
هفت مهارتی که فریلنسرهای محتوا برای موفقیت نیاز دارند

همه افراد نمی‌توانند به‌عنوان فریلنسر تولیدکننده محتوا موفق عمل کنند اما دارا بودن 7 ویژگی زیر برای موفقیت در این حوزه الزامی است. این ویژگی‌ها که حول محور عادات کاری سالم و ارتباطات قوی می‌چرخند از کتاب Start Your Own Freelance Writing Business  اثر Laura Briggs گرفته شده‌اند.

یک: مهارت نوشتاری قوی

همیشه گفته می‌شود که کمالگرایی آفت هر کاری است و اگر شما به قدری صبر کنید تا در مهارتی بدون نقص شوید و سپس آن کار را انجام دهید، هیچوقت به موفقیت نخواهید رسید. این نکته که بخش زیادی از مهارت‌های موردنیاز برای انجام یک کار در عمل و در طی مسیر به‌دست می‌آید را همه ما تجربه کرده‌ایم. اما همیشه یک بخش پایه‌ای وجود دارد که عدم تسلط بر آن، شروع را غیرممکن می‌کند؛ این بخش برای یک نویسنده محتوا تسلط زیاد بر تمامی ابعاد نویسندگی از جمله موارد زیر است:

  • ساختارهای دستوری
  • علامت‌گذاری‌های نگارشی
  • توانایی کنترل و تنظیم لحن کلی متن
  • توانایی جست‌وجوی آنلاین و به‌دست آوردن یک دید کلی از یک موضوعی که تاکنون از آن اطلاعی نداشته‌اید

دو: توانایی رساندن خروجی باکیفیت به ددلاین‌ها

شما باید یک دید کاملی از توانایی خود در ارتباط با حجم کاری که می‌توانید در یک بازه زمانی مشخص از پس آن بربیایید، داشته باشید. حریصانه عمل کردن و پذیرفتن پیشنهادات کاری زیاد یا به خروجی‌های بی‌کیفیت منجر شده و یا به‌کلی شما نمی‌توانید کار با به ددلاین برسانید. در هر دو سناریو، نتیجه برای شما چیزی جز از دست دادن کارفرما نیست. سعی نکنید با دادن زمان کمتر به کارفرما او را تحت تاثیر قرا دهید اگر برای مثال واقعا به 2 روز برای انجام تحقیقات اولیه نیاز دارید. در این زمینه تقسیم کار به قطعات کوچک‌تر درنظر گرفتن زمان برای هر بخش می‌تواند به مشا کمک کند.

سه: لذت تنهایی کار کردن

خودانظباطی کافی داشتن برای بسیاری از افراد سخت است. اگر شما جز آن دسته از افرادی هستید که به کارکردن در یک اداره عادت داشته و ارتباطات انسانی رشد شخصی و حال خوبتان ضروری است، بهتر است که فریلنسری تولید محتوا را به‌عنوان حرفه درنظر نگیرید. اما اگر ترجیتان بر تنهایی و انجام دادن تمامی ابعاد یک کار به‌صورت شخصی است، احتمال موفقیتتان بالا است.

چهارم: پذیرش نقدها و درس گرفتن از آن‌ها

به‌عنوان یک نویسنده، شما حتما یک حس افتخار نسبت به محتوای تولیدی خود دارید. این جا دقیقا همان نقطه‌ای است که باید بسیار مراقب باشید؛ بد نیست که گاهی اجازه بدهید که این احساس افتخار و غرور نسبت به نوشته‌تان گاهی شکسته شده و صدمه ببیند. این باعث می‌شود که بازخودرهای کارفرماها را به احساس بهترین مدیریت کنید. تمامی این بازخوردها را به خود نگیرید و حتما این احتمال را بدهید که شاید این شما هستید که دارید غرور بیش از حد به خرج می‌دهید.

Start Your Own Freelance Writing Business

پنجم: نترسیدن از مارکتینگ خود

اگر انسان برونگرایی نباشید، برقراری تماس تلفنی و مدیریت مذاکرات آنلاین با کارفرماها، مخصوصا در فاز اولیه دریافت پروژه، می‌تواند برای شما بسیار چالشی و سخت باشد اما به هر حال باید بپذیرید که مارکتینگ خود نیز بخشی از این شغل است. اگر فکر می‌کنید که توانایی غلبه بر استرس صحبت با غریبه‌ها را ندارید، احتمالا این شغل برایتان مناسب نیست. البته، پلتفرم‌های اتصال‌دهنده فریلنسر و کارفرما مانند محتوابلد این چالش را تا حد زیادی برای شما کم کرده و زحمت مارکتینگ اولیه را از دوش شما برمی‌دارد. برخی تمرینات مانند ضبط صدا و تصویر خود و بررسی آن‌ها و هم‌چنین جمع‌آوری یک سری جو.اب‌های از پیش آماده قطعا به شما در مسیر افزیاش اعتماد به نفستان کمک خواهد کرد اما باز هم در نهایت این شما هستید که باید با بار روانی این مساله کنار بیایید.

شش: افزایش توانایی نه شنیدن

برای موفقیت به‌عنوان یک فریلنسر محتوا، شما باید تور خود را بسیار پهن و گسترده بیندازید به این دلیل که ردشدن و نه شنیدن در این فرآیند قطعی است. شما ممکن است که با ده‌ها کارفرما تماس بگیرید و هیچ‌کدام از آن‌ها اصلا جواب شما را ندهند. اگر شما برای مثال ضرفا با 10 نفر در هفته تماس برقرار کنید و زمان کافی را برای بازاریابی خود درنظر نگیرید، درآمدزایی شما از این حرفه زیاد نخواهد بود.

هفت: به‌روز رسانی مهارت‌های بازاریابی خود

آیا شما از آن نوع آدم‌هایی هستید که علاقه‌مند به یادگرفتن نکات جدید و به چالش کشیدن دانسته‌های قبلی خود هستید؟ فناوری  و روش‌های مارکتینگ دائما در حال تغییر هستند. فقط یک حوزه بازاریابی شبکه‌های اجتماعی را درنظر بگیرید؛ هر ساله شبکه‌های جدیدی به بازار ورود می‌کنند و برخی از آن‌ها به محبوبیت رسیده و برخی به سرعت از دور خارج می‌شوند. به‌مانند بازاریاب‌های دیجیتالی، شما نیز باید خود را به آخرین روندها و تکنیک‌های مارکتینگ مجهز کنید. اگر مایل نیستید که زمان کافی را برای یاد گرفتن این تکنیک‌ها اختصاص دهید، به‌زودی از رقابت خارج خواهید شد.

Admin

زمان عضویت نویسنده: مرداد 8, 1401

پاسخ شما به دیدگاه

دلیل باز پرداخت